Satisfaction with the clinical practice environment of nursing students of Dai Nam University in 2024

HAND - HEART - HEAD - HONOR
PDF (Tiếng Việt) Download: 591 View: 1892

Working Languages

How to Cite

Hoang, T. V. (2024). Satisfaction with the clinical practice environment of nursing students of Dai Nam University in 2024. Journal of Nursing Science, 7(04), 15–23. https://doi.org/10.54436/jns.2024.04.846

Downloads

Download data is not yet available.

Abstract

Objective: Describe the satisfaction with the clinical practice environment of nursing students at Dai Nam University in 2024.

Methodology: A cross-sectional descriptive study was implemented among 135 nursing students of Dai Nam University from January to March 2024, using the Vietnamese version of the Clinical Learning Environment, Supervision and Nurse Teacher Scale (CLES+T scale) .

Results: The average score of students’ satifaction with the clinical practice environment was quite high (4.18 ± 0.404), the average score of all elements of the scale was above 4 (from 4.12 - 4.22), in which the highest average satisfaction score was the Role of Clinical Instructor (4.22 ± 0.47), the lowest average satisfaction score was Satisfaction with the Clinical Pedagogical Environment (4.12 ± 0.46).

Conclusions: The average level of student satisfaction with the clinical practice environment is quite high.

https://doi.org/10.54436/jns.2024.04.846

Keywords

Môi trường thực tập lâm sàng, Sự hài lòng của người bệnh, sinh viên điều dưỡng Clinical practice environment, satisfaction, nursing students
PDF (Tiếng Việt) Download: 591 View: 1892

References

Đỗ Thị Ý Như. Ảnh hưởng của môi trường thực hành trên chất lượng đào tạo điều dưỡng trường trung cấp Phương Nam [Luận văn thạc sĩ điều dưỡng]. Trường Đại học Y Dược thành phố Hồ Chí Minh. 2013.

Mikko Saarikoski, Hannu Isoaho, Tony Warne, Helena Leino-Kilpi. The nurse teacher in clinical practice: developing the new sub-dimension to the clinical learning environment and supervision (CLES) scale. International journal of nursing studies, 2008, 45 (8), 1233-1237. doi: 10.1016/j. ijnurstu.2007.07.009.

Đậu Thế Tụng, Nguyễn Thị Bích Hường, Nguyễn Thị Huyền My. Công tác lấy ý kiến phản hồi của người học ở các trường đại học và cao đẳng hiện nay. Tạp chí Khoa học, Giáo dục và Công nghệ, 2020, 9 (4), 47-53. doi: https://doi.org/10.25073/0866773X/444.

Vương Thị Phương Thảo. Tác động của ý kiến phản hồi của sinh viên đến quản lý đào tạo đại học ở Đại học Quốc Gia Hà Nội [Luận án tiến sỹ Đo lường và Đánh giá trong giáo dục]. Đại học Quốc Gia Hà Nội. 2019.

Lê Quốc Dũng. Mức độ hài lòng của sinh viên điều dưỡng về môi trường thực hành lâm sàng [Luận văn thạc sỹ điều dưỡng]. Đại học Y Dược Thành phố Hồ Chí Minh. 2016.

Nguyễn Việt Phương, Nguyễn Thị Thùy Trang và cs. Mức độ hài lòng của sinh viên điều dưỡng Trường Đại học Y dược Cần Thơ về môi trường thực hành lâm sàng, Tạp chí Khoa học Điều dưỡng, Tập 06 – Số 04 (2023), trang 118 – 129. 2023.

Adriana Rosenberg. Anne Marie Lunde Husebø, Kristin A. Laugaland, Ingunn Aase. Nursing students’ experiences of the clinical learning environment in Norwegian nursing homes: a cross-sectional study. In Ošetrovateľstvo: teória, výskum, vzdelávanie [online], 2019, 9(2), 70-78.

Hồ Thị Lan Vi, Dương Thị Ngọc Bích, Phạm Thị Thảo và cộng sự. Khảo sát sự hài lòng về môi trường học tập lâm sàng của sinh viên Điều dưỡng Trường Đại học Duy Tân. Tạp chí khoa học và công nghệ đại học Duy Tân, 04(41), 128-136. 2020.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2024 Journal of Nursing Science