Abstract
Objectives: Describing the level of student nurses’ participation and factors affecting their participation in scientific research activities.
Research Methods: The study was conducted from August 2020 to June 2021 with a quantitative research using secondary data provided by the Department of Management and Scientific Research, and a qualitative research on 40 students of NamDinh University of Nursing.
Results: The study showed that in recent years there has been a significant change in the quantity and quality of students’ scientific research activities. In 2016, there were no students participating in scientific research activities and so far there have been 13 projects approved, 10 projects admitted, 33 creative start-up ideas and 30 students have done graduate thesis.
Conclusion: Althought these numbers are not great; they also show that students have made progress in scientific research activities. The university needs to train students some personal competencies, skills and necessary techniques such as communicating, collecting, analyzing, documents synthesizing, teamworking, work planning skills so that they will be more confident and proactive when participating in scientific research activities
Keywords
References
Lưu Xuân Mới (2003), Phương pháp luận NCKH, NXB Đại học sư phạm
Luật khoa học và công nghệ số 28/QH14 Ngày 15/6/2018 của Quốc hội
Quyết định số 2620/QĐ-ĐDN: Quyết định ban hành quy định về hoạt động nghiên cứu khoa học của sinh viên trường Đại học Điều dưỡng Nam Định
Lê thị Thanh Chung (2005), Biện pháp nâng cao chất lượng nghiên cứu khoa học giáo dục của sinh viên Đại học sư phạm, Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội
PGS. Văn Đình Đệ (Trường Đại học Bách khoa Hà Nội), Sinh viên NCKH - Một biện pháp quan trọng để nâng cao chất lượng đào tạo ở trường Đại học Bách khoa Hà Nội”, Tạp chí Giáo dục – Số 92/7 – 2004
Lưu Lâm. Một số đề xuất về việc ứng dụng CNTT vào quản lý hoạt động khoa học và công nghệ, Tạp chí Giáo dục số 134 - Kỳ 2 - 3/2006
Huỳnh Thanh Nhã, Các nhân tố ảnh hưởng đến khả năng tham gia nghiên cứu khoa học của giảng viên các trường cao đẳng công lập ở thành phố Cần Thơ, Tạp chí khoa học, Trường Đại học Cần Thơ số 46/2016.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Journal of Nursing Science